12 Ekim 2014 Pazar

Tacizci Şeyh 16 yıl sonra dolandırıcı 'evliya' olarak geri döndü


30 Mayıs 1998 - Sabah

Sahte Şeyh Şoku

Malatya'da küçük yaştaki kızların yanı sıra erkeklerle ilişkisi olduğu belirtilen sapık ve sahte şeyh şoku yaşanıyor. Ramazan Durak 6 suçtan yargılanacak.

Malatya'da yaklaşık 10 yıldır şifa dağıtıyorum diye insanları kandıran sahte ve sapık şehy Ramazan Durak kurbanlarının sayısının çoğunluğu genç kız ve kadın 300-400'ü bulduğu belirtildi. 15 yaşındaki D.İ.'nin babasının şikayeti üzerine ortaya çıkan sahte şeyh rezaletinin boyutları genişlerken, tutuklanan sahtekarın kurbanlarının çevre ve aile baskısından korktukları için ortaya çıkamadığı belirtildi. Sahte şeyhin muska yazmak ve ders vermek bahanesiyle dergah haline getirdiği evine davet ettiği bazı erkeklerle de ilişkiye girdiği ileri sürülüyor.

Sapık şeyhi, savcılığa şikayet ederek yakalatan D.İ.'nin babası İsmail İlterin, kendisinin de çeşitli suçlardan cezaevine girip çıktığını, ancak bunlar arasında yüzkızartıcı bir suç bulunmadığını söyledi. İlterin şöyle dedi:

"İnsan namusu için yaşar. Ben şerefsiz bir insan değilim. Ben bu namussuzu yakalatmakla bu cesareti göstererek hem kendi kızımı, hem de yüzlerce tuzağa düşürülmüş masum ana yavrusunu kurtardım. Sahte şeyhi daha önce veya benim şikayetimden sonra öğrenip de davacı olmayan şerefsizler utansın. Onun cezasını aslında ben kendi elimle verecektim. Ama kendime hakim oldum, şerefsizi denk düşürüp ağzına kurşun boşaltamadım."

Durak'ın icraatlarının yalnızca Malatya ile sınırlı olmadığını; Elazığ, Adıyaman, Antalya'da da kollarının bulunduğu iddia eden İlterin, "Tuzağına düşürdüklerini buralardaki dergah adı altında bulunan pislik yuvalarına gönderiyormuş" dedi.

"Para ve deri mont istedi"

Ramazan Durak'ın kandırdığı 14 yaşındaki D.İ. de sahte şeyh ile lise 1'inci sınıfa giderken Sevgi adlı bir arkadaşının aracılığıyla tanıştığını söyledi.

Arkadaşının kendisini telefon ile arayıp Ramazan Durak'ın yanında olduğunu, zor durumda bulunduğunu ve gelmesi gerektiğini söylemesiyle olayların başladığını belirten D.İ. şunları söylmedi:
"Arkadaşım adres verip gelmem için ısrar etti. Eve gittiğimde Ramazan Durak bana ilk olarak 'Ailen ne iş yapıyor? Zengin misiniz? Fakir misiniz?' diye sordu. Nakit paramız, annemin altınları, akrabalarımın kimler olduğu ve gelir düzeyimi sordu. Ben anlatıkça bunları kasete alıyordu. Benden 40 milyon lira ile bir deri mont istedi. 'İstediklerini getirmezsen aileni, gerekirse seni öldürürüz' diye tehdit etti. Ben harçlıklarımı biriktirip, arkadaşlarımdan borç alarak istediği para ile deri montu temin ettim.

Kuran'ı ters okuyordu

Tuzağa düşürüldüğümü anladığımda ayrılmak istedim. Ancak beni ve ailemi öldüreceğini söyleyip okul çıkışında beni takip ettirdiği için korktum ve bir şey diyemedim. Her gidişimde bir şeyler istiyordu. Yiyecek, iççamaşırı, gömlek, çorap istiyordu. Oraya çok genç kız ve erkek geliyordu. Öğrenciler toplandığında Kuran'ı ters okuyup elinin baş parmaklarının tırnaklarını birbirine sürtüp kendinden geçiyordu. O anda meleklerin ve şeytanların yanına gelip emrine girdiğini söylüyordu."
Sapık şeyhin, evinde onlarca kedi beslediğini ve onlara "askerlerim" değini belirten D. İ., kendisine, "Atatürk'ü tanımayacaksınız" dediğini açıkladı. D. İ. Durak'ın, Salı ve Cuma günleri bayanlarla, Çarşamba ve Perşembe günleri de erkeklerle toplantı yapıldığını anlattı.
D. İ. gördüklerini şöyle anlattı:
"Tuzağına düşürdüklerine telefon ediyordu. Telefonda bir defa öksürürse bu 'sen gel' anlamında, kısa ıslık çalarsa 'gel ve para getir' demekti. Et, süt, yoğurt, yumurta ve kolanın yenilip içilmesinin haram olduğunu söyleyip 'Aç kalacaksınız. Allah'a yakın olacaksınız' diyordu. İki ay boyunca Salı ve Cuma dergaha gittiğim için devamsızlıktan okulda kaydım silinme noktasına geldi."

"Kurtarma işkence"

Durak'ın evine gittiği bir gün çok küçük yaşta bir kız çocuğu gördüğünü söyleyen D "11-12 yaşında ve adı Gizem'di. Elinden tutup 'Buralar sana göre değil, bir daha gelme' deyip evine götürdüm. Ramazan hoca bunu öğrenmiş Fadime adlı müridi ile birlikte elimi bağlayıp bacaklarıma elektrik vererek bana işkence yaptılar. Beni Elazığ Harput'a dergaha gönderecekleri tehdidinde bulundular. Cinsellik konusunda bana yaklaşmaya çalıştı, ama istediğini alamadı. Vücudumdan yararlandırtmadım. Ama yararlandığı kişiler vardı."

http://arsiv.sabah.com.tr/1998/05/30/r05.html

*** *** ***



5 Haziran 1998 - Sabah

Tacizci şeyh cezaevinde bıçaklandı

Malatya- Din istismarı yaparak maddi menfaat sağladığı ve kadın "müritleri" ile cinsel ilişkiye girdiği gerekçesiyle tutuklanan Ramazan Durak (45), konulduğu Malatya E Tipi Cezaevi'nde bıçaklandı.


Durak dün koğuşunda kanlar içinde bulundu. Birçok kızı çirkin emellerine alet eden ve Malatya'da günün konusu haline gelen sahte şeyh, Devlet Hastanesi'ne kaldırıldı. Karaciğerinden yaralanan Durak, ameliyata alındı. Ramazan Durak'ın durumunun ciddiyetini koruduğu öğrenildi. Cumhuriyet Başsavcısı Zafer Sipahi, yaralama olayıyla ilgili olarak soruşturmanın sürdürüldüğünü söyledi.
Yaşı küçük bir kızın babasının yaptığı şikayet üzerine foyası meydana çıkan Ramazan Durak'ın Malatya Bostanbaşı beldesindeki ahşap evi, önceki gün yakılmıştı. Malatya'daki şeyh skandalı, geçen hafta ortaya çıkmıştı. Çevresine kendisini "şifa dağıtan hoca", "alim" diye tanıtan Ramazan Durak'ın, din duygularını istismar ederek yaşı küçük kızlarla birlikte olduğu ortaya çıkmıştı.
Sahte şeyhin evine gerçekleştirilen operasyonda birlikte olduğu genç kızların çıplak çekilmiş resimleri bulunmuştu. Durak'ın çektiği resimler ve teyp kasetleriyle şantaj yaptığı, elinde Kuran'ı Kerim'i, asası ve uzun sakallarıya genellikle okul çevrelerinde dolaştığı, muska yazmak ve ders vermek bahanesiyle dergah haline getirdiği evine davet ettiği çocuk yaştaki kızlarla cinsel ilişkiye girdiği belirlenmişti.

http://arsiv.sabah.com.tr/1998/06/05/r08.html

*** *** ***

10 Şubat 1999


Sahte şeyh ramazan durak'ın duruşmasına devam edildi
Malatya'da, kendisini şeyh olarak tanıtıp genç kızları iğfal ettiği ve dolandırdığı iddiasıyla 7 ay tutuklu olarak yargılandıktan sonra serbest bırakılan Ramazan Durak'ın duruşmasına devam edildi. Malatya Ağır Ceza Mahkemesi'nde 8 aydır görülen…
Malatya'da, kendisini şeyh olarak tanıtıp genç kızları iğfal ettiği ve dolandırdığı iddiasıyla 7 ay tutuklu olarak yargılandıktan sonra serbest bırakılan Ramazan Durak'ın duruşmasına devam edildi.

Malatya Ağır Ceza Mahkemesi'nde 8 aydır görülen davada, Yeşilyurt ilçesi Bostanbaşı kasabasındaki evinde, kızları iğfal ettiği, resimlerini çekip seslerini teybe kaydederek şantaj yaptığı, Tekke ve Zaviye Kanunu'na muhalefette bulunduğu iddisıyla tutuksuz yargılanan Ramazan Durak, bugünkü duruşmaya katılmadı.

Ramazan Durak'ın Avukatı Şahin Tercan'ın katıldığı duruşmada, müşteki avukatı Yaşar Eren katılmadı. Mahkeme heyeti, tebligat yapıldığı halde duruşmada ifade vermeye gelmeyen şahitlerin dinlenmesi için duruşmayı 1 Mart 1999 tarihine erteledi.


*** *** ***

28 Haziran 2013 - İhlas Haber Ajansı

Sahte Şeyh Tekrar Ortaya Çıktı

Malatya’da 1998 yılında kendisini şeyh olarak tanıtıp çok sayıda mürit topladıktan sonra genç kız ve çocuklara yönelik cinsel istismar ve tehdit suçlarından tutuklanarak yargılanan Ramazan D., yıllar sonra başka bir suç nedeniyle tutuklu yargılanıyor.
Çorum’da tanıştığı H.K. isimli kadını evlenme vaadiyle Malatya’ya davet ederek Bostanbaşı beldesindeki evinde "cinsel istismarda bulunduğu" ve "650 lirasını gasp ettiği" iddiasıyla Malatya 1. Ağır Ceza Mahkemesi'nde hakim karşısına çıkan Ramazan D., hakkındaki suçlamaları kabul etmedi. Zanlı, “Beni arayıp kadrosunun bulunmadığını söyleyerek kendisi için dua etmemi istedi. Benim elimdeki M harfini bildiğini söyledi. Bana mesaj atarak, ‘Ben seninle evlenmek istiyorum” dedi. Bana fotoğraflarını attı. Kendisi Çorum’dan otobüsle geldi. Evime götürdüm ancak kendisine yaklaşmadım. 1998 yılında Malatya Devlet Hastanesi’nde verilmiş iktidarsız olduğuma dair raporum bulunuyor” diye konuştu.

Mahkeme heyeti dosyadaki eksikliklerin giderilmesi için duruşmayı ileri bir tarihe ertelerken, sanığın tutukluluk halinin devamına karar verdi.

http://www.yaylahaber.com/yasam/sahte-seyh-tekrar-ortaya-cikti.htm

*** *** ***



13 Ekim 2014 - Sabah

Sahte evliya yakayı ele verdi

Malatya'da 1998 yılında kendisini şeyh olarak tanıtıp çok sayıda mürit topladıktan sonra genç kız ve çocukları tehdit edip cinsel istismarda bulunduğu iddiasıyla yargılanan ve ardından serbest bırakılan şahıs, Maltepe'de son işinde yakayı ele verdi.


İddiaya göre Ramazan D. Eyüp Sultan Türbesinde tanıştığı F.B'ye kendisinin şifa dağıttığını ve evliya olduğunu söyledi. Yaklaşık 40 gün boyunca F.B.'nin evinde kalan sahte evliya, sürekli baş ağrısı çeken kızını da iyileştireceğini vaat etti. Sahte evliya F.B.'yi ikna ederek evdeki altınlarını, bankada birikmiş bir miktar parasını ve piyasa değeri yaklaşık 400 bin lira olan evini üzerine geçirdi.
Mağdur F.B tesadüfen okuduğu bir haberde kendini evliya olarak tanıtan Ramazan D.’nin daha önce de benzer dolandırıcılık olaylarına karıştığını gördü. Dolandırıldığını anlayan F.B. İlçe Emniyet Müdürlüğü'ne başvurdu.
Harekete geçen Maltepe Asayiş Büro Amirliği ekipleri, bir süre takip ettikleri Ramazan D.’yi üzerinde 115 bin lira ile suçüstü yakaladı. Emniyete götürülen sahte evliyanın yapılan sorgulamasında hakkında 12 ayrı suçtan kaydı olduğu ortaya çıktı.
Ramazan D, yapılan sorgusunun ardından Kartal da bulunan Anadolu Adliyesine sevk edildi.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder